Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Successen boek je alleen met organisaties die openstaan voor vernieuwing en het aandurven om verandering in gang te zetten. We hebben al heel wat mooie organisaties mogen begeleiden in de opstart van efficiënte leer/kennisoplossingen voor optimale kennisoverdracht. Hieronder vind je een aantal best practice voorbeelden.

De gezondheidszorg kent vele soorten verzorging en zorginstellingen. Dit varieert van jeugdzorg. verstandelijk gehandicapt, verzorgingstehuizen, ziekenhuizen en meer. Ze hebben allemaal gemeen dat er heel veel richtlijnen, wetgeving en spelregels zijn waar zij zich aan moeten houden.

De IOM app voor werkinstructies wordt door meerdere zorginstellingen gebruikt. (zie de logo’s). Het aantal toepassingen is inmiddels erg groot geworden. Zo wordt de app ingezet voor de privacy wetgeving vanwege de aantoonbaarheid hiervan naar de wettelijke instanties. Dit doen we o.a. voor jeugdzorginstellingen, LVB, en verzorgingsorganisaties.

Tevens wordt de app veel ingezet om de medewerkers op de hoogte te houden van de noodzakelijke kennis rondom; medicatie, meldcode huiselijk geweld, mantelzorg, terugdringen vrijheidsbeperkende maatregelen etc. etc.

De noodzakelijke kennis en instructies voor de medewerkers van deze instellingen worden hiermee  op peil gehouden, getoetst en geborgd. De medewerkers kunnen heel eenvoudig m.b.v. hun smartphone of anderszins bij de nieuwe instructies, zij worden over de inhoud automatisch bevraagd Nu kunnen ze met de app zowel op het werk (bijv. nachtdienst) thuis en onderweg aan de slag!

Voordelen voor de gezondheidszorgorganisaties:

  • De medewerkers hoeven niet meer bij elkaar geroepen te worden [enorme tijd en geld besparingen]
  • De benodigde kennis is continu beschikbaar, up to date en herhaalbaar [flexibel en direct inzetbaar, geen fouten, dus minder kosten]
  • De kennisoverdracht vindt aantoonbaar plaats en wordt ook daadwerkelijk getoetst [t.b.v. procedurees, veiligheid eigen werknemers, wetgeving, verzekeringen, etc.]
  • Zeer betaalbare en snel inzetbaar aanpak, geen lange trajecten vooraf. Geen ‘dure’ externe consultants nodig.

Voordelen medewerkers gezondheidszorg:

  • Informatie en instructie is altijd beschikbaar [flexibel]
  • Doornemen wanneer het de medewerker uitkomt [24/7 te benaderen]
  • Heldere uitleg en vanwege methodiek ook geaccepteerde manier van leren
  • Leren via de smartphone is de nr1 manier van leren

 

 AED web1 AED web2 AED web3 AED web4

Wil je meer weten over wat Institute of Microtraining voor jouw organisatie kan betekenen?

      Neem gerust contact met ons op...